fredag 3 augusti 2012

Blått smått

Mellanlandade hemma hos symaskinen en sväng innan sista semesterveckan. Passade då på att färdigställa den här. I morgon bär det av till Gotland, och när det är avklarat ska jag sy lite av mina sommarfynd (tyvärr inte så många).
Vad? En kimonoskjorta till en liten rackare, stl ca 56. Mönstret är samma som här.
Material: Tyget är ett helt oanvänt 70-talspåslakan från konsum som jag köpt på tradera.
Bra: Lättsydd modell som inspirerat mig att sy ännu fler skjortor (se t.ex. här och här).
Dåligt: Alltså de där knytbanden...jag är inte helt vän med dem även om jag vet att det nog är bättre för bebisar än knappar. På detta plagg tog dessutom banden slut så det blev en mix av satinband och bomullsband. Nåja. Dessutom tror jag ärmarna blev lite långa, men den kan kanske passa någon långsmal räka :)

1 kommentar:

  1. Hej där! Tack för din kommentar i min blogg ang mitt fadderbarn. Visst är det kul att kunna stötta ett litet liv!
    Läser här att du är på väg till Gotland ! Det är också jag och min stora familj Snarare två familjer, men vi är som en! Många tonåringar,nästan vuxna barn, mammor och pappor. MEDELTIDSVECKAN!!!!!

    SvaraRadera