torsdag 12 juli 2012

Förkläde av det kortare slaget

Välkommen till mitt hundrade inlägg! Nu tycker jag nästan det är lite skämmigt att se mina tidigaste inlägg. Både det jag sydde och det jag skrev :) Jag ser fram emot hundra inlägg till!

Den här fina gardinen funderade jag på om den skulle få förbli en gardin och pryda vårt kök, men så såg jag framför mig vilken fin klänning det skulle bli.



Vad? En förklädesklänning för ungefär en tvååring (ca stl 92) Mönstret har jag hittat på själv och eftersom tyget denna gång var kort (en tidigare gardinkappa) så blev även förklädet kort.
Material: Tyget var en gardin som jag ropade in på tradera. Riktigt färgglatt! Jag har sett samma tyg i andra färgställningar och med lite variation - samma blommor men i annat mönster. Knappen kommer från liberty och kantbandet från bibbis.
Bra: Så enkelt, så fint.
Dåligt: Jag hade först valt en annan knapp som jag tyvärr lyckades förstöra. Men det blev ju fint ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar