måndag 2 juli 2012

Vamlingbolagsklänning till Vega

Förra sommaren hyrde vi ett hus på Gotland tillsammans med kompisar. Det råkade ligga inte långt från Vamlingbo, så vi var naturligtvis tvungna att besöka Vamlingbolaget! Deras silkestrikå är ju hur skön som helst men de tar bra betalt för metervaran. Sån tur då att de hade stuvlådor som jag kunde genomsöka! Nu ett år senare är det snart dags för Gotlandsrepris, så det passar ju bra att jag till slut färdigställde en klänning till Vega! (Det är solen som gör att klänningen ser flammig ut.)
 



Vad? Halvfodrad klänning / linne med knapp där bak, stl. ca 86-92. Mönstret hittade jag på, gjorde på enklast möjliga sätt, dvs halvfodrade.
Material: Silkestrikå från Vamlingbolaget, knappen hittade snälla moster på en loppis.
Bra: Materialet är helt gudomligt!
Dåligt: Jag var lite för snabb när jag sydde den och gjorde sakerna i lite fel ordning, vilket innebar en del handsömnad men det göms i en söm på varje axel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar