tisdag 20 mars 2012

Mellanspel

I väntan på inköp av dragkedja och knappar till två jackor så fick det bli en sommarklänning.



Vad? En helfodrad klänning med dragkedja bak, stl 80.
Material: Det blå tyget har jag köpt på tradera. Avsikten var att även bakstycket skulle vara i samma tyg men när jag skulle använda det upptäckte jag att det var skadat. I stället fick bakstycket bli ett prickigt tyg från Åhlens. Den gröna biten med äpplen har jag köpt av Nusse. Dragkedjan är en av alla dragkedjor jag fyndade när jag shoppade tyg i London.
Bra: Den här modellen är bra när man har bara en liten bit kvar av ett fint tyg. När det nu blev ett annat tyg på bakstycket så använde jag det tyget och gjorde passpoaler framtill för att hålla ihop det lite. Detta var första gången jag gjorde passpoaler och det var ju inte så svårt!
Dåligt: Nej jag kommer inte på något dåligt. Det skulle möjligen vara att denna klänning är för liten för Vega :)

1 kommentar: