måndag 26 mars 2012

Årets solhatt

Varje år syr jag en solhatt till Ivar och varje år har han gillat sin hatt lika mycket. Han har haft den på sig varje gång han gått ut - Ivar och hans hatt har varit oskiljaktiga :) I år ska han för första gången få välja tyg till sin hatt. Vi satt i går och kollade igenom tygerna jag har och han har god smak - de han helst ville ha var sådana jag inte riktigt vill klippa i (än). Men han valde i alla fall ut några tyger och i dag sydde jag en provmodell för att se hur storleken blev. Lite väl stor, men han gillade den ändå. Till nästa försök ska jag minska ner den lite i alla fall. Vega blev avis över att brorsan hade hatt så jag plockade fram en av Ivars gamla till henne.



Vega i Ivars hatt från 2011


Vega i Ivars hatt 2010


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar