söndag 30 december 2012

Julens fynd

Man får ju passa på att söka tygfynd när man befinner sig i obygden. Julen firades med syrrans familj i deras semesterbostad, som egentligen är en året-runt-bostad där min svågers släkt bott i många generationer. Den ligger i obygden, således gjorde jag där det första fyndet! Syrran hittade det översta tyget på bilden i ett skåp, en gardin har det varit och nu ska det nog bli en jacka. De andra två köpte jag på en loppis i Sundsvall - inte lika avlägset kanske :)

På samma loppis i Sundsvall hittade jag detta fina tyg i två färgställningar - visserligen bara smala remsor, men ändå ack så användbart. Den nedre är egentligen en gardin i tio delar där varje tygbit är fastsydd i ett sjok av tyll (?!). Inte riktigt my cup of tea så jag tänker befria det fina tyget från tyllet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar