tisdag 29 maj 2012

Vilsen katt

Härom veckan läste jag att det pågick en bloggutmaning bland retrobloggare att visa upp sina icke levande djur. Jag kanske inte kvalificerar som en retrobloggare men det föll sig ju väldigt lämpligt att den här fina katten stod och väntade på mig inne på Myrorna i går. Den såg lite vilsen ut så jag tyckte det var bäst att ge den ett nytt hem. Nu bor hon på en hylla ovanför TV:n, bredvid den fina hästen jag bloggade om förut.

Briglin

Stämpeln under kunde jag tyda till BRIGLIN och se där, det visar sig när jag googlar lite att det var ett keramikföretag som startade sin verksamhet i London 1948 och avslutade den 1990. Mer än så vet jag inte om min fina katt, men efter att inom loppet av några veckor ha införskaffat två keramikdjur så inser jag hur lätt mitt tygsamlande skulle kunna övergå i djursamlande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar