onsdag 30 november 2011

Plötsligt händer det!

Jag är ju inte den enda sybloggaren som gillar Märta-Lena Bjerhagens fina tyg Pompeja som fanns hos Borås Textil på 70-talet. Så plötsligt, inom loppet av ett par veckor har jag blivit ägare till massor av fint Pompejatyg! Det gula (två längder) köpte jag på Facebook i gruppen Vi som älskar 60- och 70-talstyger. Det orangea blev mitt när jag som hastigast sprang in på Myrorna på hornsgatan i går. Där gör man sällan tygfynd men denna gång hade jag tur! Jag försökte se oberörd när en finsk dam länge och väl stod och klämde på Pompejatygerna (två längder) men till slut gick hon och jag kunde hugga dem.
Pompeja av Märta-Lena Bjerhagen
På Myrorna fanns fler fynd att göra - fina tyget Pion av Aina Hedström för Borås Cotton.
Pion av Aina Hedström
Jag nöjde mej med de två tygerna men lämnade bakom mig tyger från både Tiogruppen och Marimekko. Min sambo börjar tycka att vårt sovrum ser ut som en tygaffär så jag får väl hejda mig lite tills jag hittat någon bättre förvaring...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar