lördag 1 juni 2013

Vimplar eller flaggspel?

Kul att få blogga om något helt nytt syprojekt - detta är nämligen första gången jag syr vimplar. Eller ska det kallas flaggspel? Ni förstår konceptet - många trianglar på ett långt band att pryda valfritt rum med.
Vad? Vimplar / flaggspel. 12 trianglar fästa på ett 3,7 meter långt band (snedslå). Varje triangel ca 17 cm i basen och ca 22 cm från bas till spets. Trianglarna är vändsydda med samma tyg på fram- och baksida (= lika snygg från båda sidor!).
Material: Lapplådan! Jag satt ett par kvällar och klippte till trianglar, en annan kväll ägnade jag åt att vändsy dem, sen kom en (ganska trist) kväll då jag strök dem och så tillslut det roligaste - att passa ihop dem till några flaggspel varav detta är det första. Alla dessa tyger är återanvända påslakanstyger från förr.
Bra: Liksom när jag gör lapptäcken så känner jag mig så fantastiskt NYTTIG när alla dessa små tygbitar får ett nytt liv. Och det var förstås kul att göra något jag inte gjort förut.
Dåligt: All strykning var väl "sådär".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar