torsdag 27 juni 2013

Litet lapptäcke

Jag har massor av utklippta lappar men knasigt nog i lite ojämna storlekar. En kväll bestämde jag mig för att försöka passa ihop dem till ett litet lapptäcke. Många lappar blev det, och många färger och lite asymmetriskt. I slutänden blev det riktigt fint tycker jag. Även baksidan blev ett lappverk, eftersom jag hade tre olika bitar plysch men ingen var tillräckligt stor. Samtliga tyger är återvunna förutom uggletyget (i flanell) och plyschen som är nyköpt. Allt som allt mäter täcket 61 x 78 cm. Lagom till en barnvagn!
 
 
 

 

3 kommentarer:

  1. Jättefint!! Så härligt med blandade mönster och färger!

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Och så många fina retro-tyger på en gång!

    SvaraRadera
  3. Den er meget fin og dejlige farver :-)

    SvaraRadera