söndag 11 november 2012

Operation UFO: Dalahästar

Det här känns lite midsommaraktigt men mitt UFO-projekt känner inga årstider - nu ska det bara bli klart!





Vad? Den övre en ofodrad klänning stl 80 som knäpps med en knapp på vardera axel, den nedre en ofodrad klänning / utanpålinne stl ca 74-86.
Material: Klänningarna är sydda av tyget Leksand, formgivet av Carola Bengtsson-Malmström och har sålts på Åhlens. Det är alltså ett alldeles nytt tyg, men i bland är ju även nya tyger så himla fina att jag får frångå mitt retrotema.
Bra: Att tyget är fint och att jag äntligen blev klar med dessa UFO:n. Den övre klänningen hade jag inte förstärkt där knappen och knapphålet skulle vara (jmf här). Hur kul är det att göra det i efterhand?! Nu är det i alla fall gjort. Den nedre skulle bara Biverton-lappen sys fast på så det var ju snabbt ordnat.
Dåligt: Ingenting, nada, niente!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar