måndag 27 februari 2012

Pompeja blev en jacka!

Det tål att sägas igen - Pompejatyget är så otroligt FINT!!! Och så många olika färgställningar det finns, ojojoj...




Vad? En jacka / kappa i stl. ca 86-92 med huva som stängs med två knappar.
Material: Yttertyget är det tyget Pompeja av Märta-Lena Bjerhagen, fodertyget är ett nytt flanelltyg med ugglor. Huvan är fodrad med ett orange tyg med vita ränder. Knapparna har jag hittat hos min lokala skräddare.
Bra: Så rolig att sy och pompejatyget passar verkligen som barnjacka!
Dåligt: Ingenting!

4 kommentarer:

  1. Underbara jackor! Vad är det för mönster? Jag tycker det är superfint och vill gärna sy en själv. Fast jag tvivlar på att det blir lika fint som dina.

    SvaraRadera
  2. Väldigt fin blev den här oxå!!!

    SvaraRadera
  3. Tack tack! Ursprungsmönstret kommer från Ottobre nr 4/2010 men jag har ändrat det en del. Jag är inne i ett riktigt jack-race, de är så roliga att sy :)

    SvaraRadera