tisdag 17 januari 2012

Ikeas elefanter

Dessa märkliga djur med sin långa näsa! Minns någon Pellefant? En riktigt självgod serieelefant som trumpetade Knakelibraklåten i tid och otid. Fler blogginlägg med elefanter hittar du här och här






Vad? En helfodrad klänning stl. 74-80 med dold dragkedja där bak
Material: Yttertyg från mammas samling. Vad jag kan minnas satt detta på baksidan av en bokhylla som vi hade som rumsavdelare i det rum jag och syrran delade. Tyget kommer från Ikea har jag hört. Innertyget är ett påslakan, också från mamma. Dragkedjan kommer från en lyckad shoppingrunda i London som du kan läsa mer om här.
Bra: Jag gav mig på att göra en dold dragkedja och det gick ju riktigt bra! Fint också med en lite utställd klänning.
Dåligt: Den blev kanske lite tam? Funderar på om jag borde ha gjort en ficka på den eller kantband i avvikande färg eller något sånt. Eller så är det fint att elefanterna får framträda i all sin glans :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar