söndag 12 december 2010

Klänning med blommor

När jag syr blir det oftast barnklänningar. Enklast så. Man kan välja bort svårigheter så som knapphål. Hittills skippar jag knapphålen och använder min fantastiska Prymtång som gör så fina tryckknappar. Eller så gör jag knytband som på klänningen nedan. Den sydde jag häromkvällen i ett tyg som jag fyndat på tradera. Jag har upptäckt att det är oerhört praktiskt med öppen rygg till barn som inte går ännu.



Tids nog ska jag försöka sy något lite mer komplicerat. Jag prenumererar på Ottobres barnupplaga som kommer med fyra nummer per år och bara innehåller mönster till barnkläder. Många präktiga och lite töntiga plagg men det kan man väl komma ifrån genom att välja lite roligare tyger. Eller så blir jag väl så gammal tillslut att jag tycker att det ser Fränt ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar