söndag 5 maj 2013

Obloggad blus

Grävde lite i ett skåp och hittade en blus jag sydde för en tid sedan som jag då inte tyckte var riktigt klar, nu när jag tittade på den igen så tyckte jag annorlunda!

Vad? Skjorta / blus med raglanärm, stl ca 98.
Material: Mjukt och skönt påslakantyg, knappar från Liberty.
Bra: Jag hade (som vanligt) svårt att välja knappar men landade till slut i några lilafärgade, vilket överraskade mig själv eftersom inget annat på skjortan är lila. Är lila och orange en märklig kombo? Ja kanske men jag tycker det blev fint!
Dåligt: Anledningen till att den legat som "ofärdig" var att jag först sydde i resår i ärmslutet. Jag var dock lite snål, skulle det visa sig, så jag fick sprätta upp och göra om. Andra gången sydde jag fast resåren i tyget och det blev inte alls bra så det blev till att sprätta igen. Nu har jag bestämt att detta är en skjorta utan resår i ärmslutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar