onsdag 24 april 2013

Tre små klänningar

Slog till och sydde tre när jag ändå höll på!




Vad? Tre halvfodrade klänningar i stl. 74 som knäpps på vardera axel.
Material: Högst upp, tyget Skillingaryd av Netterdag, i mitten en gardin som jag köpt på loppis och längst ner ett påslakan. Alla tre är fodrade med ett påslakan.
Bra: "Massproduktion" av detta slaget är tidseffektivt - t.ex. i stället för två knapphål syr man sex, och då går det liksom fortare - färre pressarfotsbyten om inte annat! Det var kul också att sy av tyget som mittenklänningen är sydd av. Det är så fint men tyvärr vet jag ingenting om det.
Dåligt: Jag tar oproportionerligt lång tid på mig att välja knappar. Det tar nästan lika lång tid som att sy klänningarna! (Kanske en liten överdrift men ändå...). Man skulle kunna tro att det beror på att jag har för många knappar men jag skulle vilja påstå att det är tvärtom. Jag tycker aldrig att jag hittar en knapp som riktigt passar. Jag har en idébild av den perfekta knappen men den verkar aldrig finnas i min (ändå ganska stora) knappsamling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar