fredag 15 juni 2012

Konstens alla regler

Inte helt oväntat. När jag väl sydde i en dragkedja på det sätt som jag läst att man ska så var det plötsligt tusen gånger lättare och blev bra mycket snyggare.

Vad? En ofodrad klänning ca stl. 92 med dragkedja i ryggen.
Material: Det gula tyget tror jag att jag köpt på tradera, det färgglada tyget kommer från Ikea och jag har fått det av svärmor (har använts som gardin).
Bra: När man kombinerar två fina tyger blir det sällan fel. Är dessutom löjligt nöjd med dragkedjan som blev perfekt. Så lätt det var när man gjorde enligt konstens alla regler!
Dåligt: Min Bivertonlapp är mörkbrun med orange text. På ljusa, somriga plagg som det här så ser det inte snyggt ut - en mörk blaffa! Men nu har jag beställt lite diskreta lappar som man kan sy in i sidosömmen, så det ska bli bättring.

1 kommentar: