lördag 16 juni 2012

En knapp betyder så mycket!

Den som spar hon har, och nu är jag så glad att fina farmor sparade så många fina knappar, som jag nu kan använda. 


Vad? Ofodrad skjorta / tunika ca stl. 92 med trekvartsärm. Skjortan är sydd i ett stycke tyg och saknar alltså sömar på axlarna.
Material: Tyget är ett påslakan från Konsum som jag köpte helt oanvänt, fortfarande i orginalförpackning. Knappen kommer, som ni förstår, från min fina farmor.
Bra: Modellen ritade jag på fri hand utifrån det här mönstret och den var enkel att sy. Jag är väldigt förtjust i knappen, som jag tycker förvandlar en ganska enkel skjorta till något speciellt. Jag är också glad över mina nya namnlappar (från 3exter).
Dåligt: Först gjorde jag sprundet för litet och när jag skulle prova den på min dotter så fick hon den inte över huvudet. Lite surt var det att behöva sprätta upp det och göra om.

2 kommentarer:

  1. Galet snygg! Och då menar jag inte bara knappen ;-)
    /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Det här mönstret är för tillfället min favorit och jag har flera skjortor som ligger tillklippta och väntar på att bli sydda (och så kul det blir att välja knapp!!)

      Radera