torsdag 19 april 2012

Fyra knappar senare...

Den här jackan har legat och väntat på fyra knappar. När jag äntligen hittade fyra som jag tyckte var OK så var jackan klar i ett litet nafs! Kvällens spaning är annars att bloggen plötsligt besöks av en massa ryssar - fler ryska besökare än svenska rent utav!


Vad? En jacka med knäppning, stl. 86. Jag har sytt liknande innan men denna gång räckte inte tyget till att göra huvan med sömsmåner så i stället fick det bli lite mjuk mudd kring huvan. Jag har också gjort ärmarna större för att lätt rymma en varm tröja eftersom jackan inte är fodrad med något varmt tyg.
Material: Tyget bytte jag till mig av Koolon vid en tygbytarkväll förra året. Fodertyget kommer från ett påslakan jag köpte på tradera. Mudd och knappar från Söders tyger.
Bra: Att jag tillslut blev klar med den här jackan, hehe. Jag är också väldigt nöjd med min symaskin som både gör fina knapphål och syr i knappar.
Dåligt: Att jackan är lite ostruken vilket inte gör sig så bra på bild...

2 kommentarer:

  1. fantastiskt tyg och en underbar jacka!!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar jacka och vilket underbart tyg! Jag vågar mig inte alls på jackor än så länge men någon dag ska väl jag våga det också :)

    SvaraRadera