torsdag 22 december 2011

Riktigt retro!

Önskar alla en riktigt god jul!






Mönster: Se ovan, stl 91 men jag har kortat byxbenen för att passa Vega, och även svängt ut byxbenen något.
Material: Yttertyg och fodertyg är båda fynd från tradera. Yttertyget är en återanvänd gardin, lite grövre och glesare. Fodertyget är från ett återanvänt påslakan. Knappar från Liberty.
Bra: Orange och brun är mina favoritfärger, och blommor är mitt favoritmönster så detta är ett tyg jag verkligen gillar!
Dåligt: Som vanligt är färgåtergivningen inte så bra, färgerna ska vara vit, brun och orange i olika nyanser. Jag gjorde dessutom en del fel när jag sydde - gamla mönster är inte alltid så informativa i beskrivningen, så det blev till att sprätta. Det här tyget som är lite glesare vävning på är inte så bra att sprätta i märkte jag då. Efter en del pyssel blev det bra, nu får vi se om de passar Vega.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar