tisdag 16 juli 2013

Nya påslakan

Nu när inget blir sytt redovisar jag istället sommarens loppisfynd. Det övre påslakanet har jag sedan tidigare men i en annan färgställning (orange/gul, se här, här och här). Jag tror att det även finns i blått, kanske också andra färger? Kvaliteten är ganska tunn men detta var ändå i mycket fint skick. Det nedre är i fantastisk, tjock bomull och är av den typen där sömmarna kring öppningarna är lite extra tjocka. Jag hittar ingen lapp inuti men kvaliteten är underbar!! Med följde även lakan och örngott i original. Jag tror inte att jag kan klippa upp det, det är för fint för det, så det går nog till försäljning till någon som vill bädda med det!

Båda påslakan fyndade jag på en loppis i måndags. Vi satt i bilen på väg från Äspnäs till Strömsund då min svägerska ringde och tipsade om att en loppis i Strand skulle öppna samma dag kl. 12. Vi passerade Strand minuterna därefter och jag var snabbare än Fantomen in på loppisen där det redan var fullt med folk. Som en hök scannade jag av utbudet och såg textilavdelningen. Ut kom jag med båda dessa påslakan och lite till (t.ex. kopparna i förra inlägget och gardiner som jag nog bloggar om en annan dag). Man ska ha lite tur i bland. Däremot missade jag legobyggsatsen som var obygd och som i nypris kostar närmare 2000 men som här såldes för en tjuga. Men det var ju kul att någon annan fick glädjas åt den (tycker inte min son).




1 kommentar: