måndag 14 januari 2013

Hängselbyxor från Skillingaryd

En gång bytte jag till mig en rapport Skillingaryd - ett av de tyger som, tillsammans med Dunderklumpen och John Blund, tycks skapa ha-begär hos väldigt många. I alla fall blir de tygerna alltid väldigt dyra på Tradera. Den bit jag bytte till mig har legat orörd även om jag har varit sugen på att sy något av tyget. När jag fick tillfälle att köpa två gardinlängder Skillingaryd så kunde jag inte låta bli. Billigt blev det ju inte men nu har jag i alla fall så mycket att jag törs slösa lite.





Vad? Ett par hängselbyxor ca stl. 80, halvfodrade och stängs med en knapp på var axel.
Material: Tyget "Skillingaryd" designat av Ann-Marie Netterdag någon gång på 70-talet.
Bra: Den här modellen hängselbyxa gillar jag. Och tyget förstås!
Dåligt: Jag skulle fodra med ett grönt 70-talstyg som kommer från mammas samlingar men lyckades klippa ut två framstycken och sen var det tyget slut. Således är det på framsidan fodrat med det gröna tyget och på baksidan med Skillingaryd. Det funkar rent färgmässigt men det kändes lite slösaktigt att använda Skillingaryd som fodertyg :)

1 kommentar: