söndag 14 oktober 2012

Underbara Dunderklumpen och praktfulla Pompeja!

I dag vill jag visa upp två tygfynd! Jag är väldigt förtjust i dunderklumpen, vilket jag skrivit mer om här. I en facebook-grupp för 60- och 70-talstyger kom jag så över det här fina tyget:



I går hade jag även turen att springa över fina gröna Pompeja. Mina andra pompejor (orange tryck och gult tryck) har jag skrivit om här. Jag har också Pompeja med vit bakgrund och grönt tryck - de hänger för närvarande i vardagsrummet. Nu när hösten är här så blir det perfekt att byta ut de mer somriga pompejorna mot det här fina gröna!



2 kommentarer:

  1. Pompeija är ett av mina favoriter. Ska snart sy några kuddar av det.

    SvaraRadera
  2. Ja, Pompeja önskar jag mig i fler färgställningar. Har nyligen klätt en pall i det och får anstränga mig för att inte använda tyget till allt i hemmet. Men några kuddar...! :-)

    SvaraRadera